Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hillie Kam - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hillie Kam - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Hillie

Blijf op de hoogte en volg Hillie

23 April 2018 | Australië, Sydney

Vanmorgen vroeg opgestaan (6.00 uur)om een trip naar de blue mountains te maken. Bijna weer in slaap gevallen maar gelukkig hield Hilda de wacht. Hilda is vandaag met haar familie op stap en heeft met hen een kleine reünie. Ook heel gezellig!
Wij gaan via de Harbourbridge door de groene oase rond Sidney richting de blue mountains. Eerst rijden we naar Featherdale Wildlifepark. Daar kunnen we de wombats, koala's en kangaroes bekijken. Ook heel veel verschillende soorten vogels. Het doet me een beetje denken aan Aqua Zoo in Leeuwarden, maar dan zonder de zeedieren.
Daarna weer door voor een koffiestop in Ballaroo. Een klein bakkerijtje met heerlijke koffie en blueberry pie. Ook nog maar een rockcake meegenomen voor het ontbijt morgenvroeg.
Daarna door naar de blue mountains. We stoppen op een plekje waar eigenlijk geen andere toeristen zijn te zien, alleen de lokale bevolking. Nigel onze gids brengt ons langs een prachtig in de rotsen uitgesleten bergpad naar een mooi uitkijkpunt om wat foto's te maken. daarna klauteren we over smalle, oneffen paadjes verder door de mountains. Wat een prachtig gebied en overval waar je kijk .... bomen en bergen. Schitterend mooi en stil.
aan het eind van de wandeling stond Nigel ons weer op te wachten met de bus om hier onze weg te vervolgen naar de picknicklunch en de drie gezusters, zoals deze beroemde rotsformatie wordt genoemd.Volgens Nigel is de legende alsvolgt; drie zusters van een aboriginal stam wilden trouwen met jongens van een andere stam. Dit was tegen de wil van de ouders van de meisjes. De medicijnman heeft de zusters toen in steen veranderd. Alleen raakte de medicijnman de toverstaf kwijt en ging hij dood. Volgens de overlevering is hij teruggekeerd als lyerbird. Deze vogel wroet de hele dag in de grond op zoek naar voedsel, net als de medicijnman die op zoek is naar zijn toverstaf. Leuk zo'n legende...
Na de heerlijke picknick lunch hebben we ons een weg gebaand door de aziatische toeristen die ook hier in grote getale aanwezig zijn.
Toch nog leuke foto's kunnen maken en daarna nog een keurig aangelegd pad gevolgd naar de echo lookout. (geen echo te horen...)
Na deze wandeling weer terug in de bus om 500 meter verder weer uit te stappen. Hier maken we nog een wandeling door een stukje regenwoud naar een waterval en nog dieper het regenwoud in naar een prachtig door water uit de rotsen gesleten doodshoofd. Een leuke afdalen en een inspannende klim naar boven, maar zeker de moeite waard!
Daarna weer de terugreis aanvaard om moe maar voldaan weer in het hotel te belanden. Hilda was ook net weer terug, dus konden we onze verhalen van deze dag meteen aan elkaar kwijt.
Daarna maar even naar het chinese winkeltje gelopen voor een kant en klaar maaltijd in het chinees. We weten niet wat we hebben gegeten, maar het was heerlijk,
Vroeg naar bed want morgen om 7 uur vertrekt de bus naar het vliegveld om vandaar naar Melbourne te vliegen

• 23 April 2018 - 12:58

Izak En Ada:

Hoi,hoi, Wat een belevenissen in zo korte tijd en al veel gezien!
    Wel drukke dagen!!
    liefs,IenA

• 23 April 2018 - 14:15

Henny Koops:

de ofgelopen weke in hemd en kotte broek,vandaege trui en lange broek.ja dat kuj hier mit maeken.mooi verslag hillie. was niks veur mij al dat geklauter.krieg et er no al hiete van.fijn dat et jim goed gaot.een fijne veurtzetting van jim reize..groeten ut de weper

• 23 April 2018 - 16:40

Albert Visser:

Wat zijn jullie actief! Veel plezier verder en genietze!

• 23 April 2018 - 18:30

Eric En Jolanda:

Super leuk om jouw reisverslag te lezen! Dus nu op naar Nick?
    Veel plezier!

• 23 April 2018 - 21:26

Han En Ina :

Wat een belevenissen op een dag, hopelijk goed geslapen voor de volgende dag. Liefs van ons.

• 25 April 2018 - 09:35

Sieneke:

Mooi verslag Hillie, voor ons mooi om te lezen en voor jullie om later op terug te kijken! Als je zoveel indrukken opdoet, dan vergeet je ook weer dingen! Have fun!

• 25 April 2018 - 13:17

Marjon:

Wat mooi en boeiend geschreven..... krijg de beelden er gewoon bij....zo genieten wij mee.....voorzichtig en geniet ! Dikke tuut van ons.