Melbourne, dag 2 en 3 - Reisverslag uit East Melbourne, Australië van Hillie Kam - WaarBenJij.nu Melbourne, dag 2 en 3 - Reisverslag uit East Melbourne, Australië van Hillie Kam - WaarBenJij.nu

Melbourne, dag 2 en 3

Door: Hillie

Blijf op de hoogte en volg Hillie

25 April 2018 | Australië, East Melbourne

Melbourne, dag 2 en 3
Dag 2
Na een lekker ontbijt op de kamer met broodjes uit de oven en vers fruit starten we dag twee. Het is bewolkt vandaag, maar niet koud dus trekken we er maar weer op uit. Deze dag besteden we aan Sealife om de wondere wereld van onder water hier te bekijken. De entree was net als in Nederland redelijk prijzig, maar dat mag de pret niet drukken. We zijn hier nu eenmaal. Het aquarium is prachtig en wat een vreemde dieren leven er onder de zeespiegel. Er zijn zomaar enkele uren voorbij en als we via de giftshop nassr buiten lopen regent het. Vreemd…je wordt er niet erg nat van. Dus toch maar even pauze op een bankje langs de rivier de Yarra. Het uitzicht op de wolkenkrabbers is bijzonder, meer dan honderd verdiepingen!
Omdat we nog genoeg tijd over hebben gaan we naar het Immigration museum. Hier is een tentoonstelling over Ghandi. Bijzonder om te zien hoe die man geleden en geleefd heeft. Verder was in dit museum te zien hoe de eerste mensen naar Australië kwamen en kennis maakten met de Aboriginals en hoe deze mensen zijn behandeld tot nog niet zo heel lang geleden. Maar ook alle andere immigranten die tegenwoordig naar Australië komen van over de hele wereld.
’s Avonds heb ik een afspraak voor een hapje en een drankje met oud collega Nick. Hij is drie jaar geleden naar Australië geëmigreerd en heeft het hier ontzettend naar zijn zin. Leuk om hier een bekende te ontmoeten.
Dag 3
Omdat het Anzacday is hebben ze hier een vrije dag. Dus beginnen wij deze dag ook maar rustig. Van Nick hebben we nog de tip gekregen dat de trams in het centrum gratis zijn, dus als rechte Hollanders nemen we die natuurlijk. We willen naar de Royal Botanic Gardens en de aardige tramchauffeur zegt dat we gewoon kunnen blijven zitten, ook buiten het gratis gebied. Vlak bij de Royal Gareeens wordt ons door een paar vriendelijke dames de juiste weg gewezen. In de Garden id de parade nog aan de gang en het vrolijke geluid van de doedelzakken komt ons al snel tegemoet. Die kant dus maar op, naar het grote herdenkingsmonument. Er staan hekken om heen maar eentje is open dus piepen we daar doorheen. Het is wel even een klim maar we kunnen een beertje van de parade zien totdat een agent zegt dat we daar nirrt te lang mogen staan. Waren we ook niet van plan..:-) We gaan de tuinen in en zien de dikste bomen nog prachtig bloeiende bloemen en ontzettend grote cactussen en Agaves. Er is een meertje waar rond gepunterd kunt worden door een mooie jongeman…maar daar hebben we geen tijd voor. Heerlijk dit park met heel veel bankjes waar je iedere keer weer van een nieuw en bijzonder uitzicht kunt genieten.
Daarna beginnen we maar aan de terugtocht te voet. Onze arme voeten hebben wat te verduren deze dagen! Het laatste eind kunnen we gelukkig weer met de gratis tram. Omdat ook de meeste eettentjes in de buurt gesloten zijn halen we een diepvriespizza en duwen die in de oven op de kamer. Beentjes omhoog en morgen vroeg weer op voor het vervolg van de tour over de Great Oceanroad.

• 25 April 2018 - 16:52

Marianne :

Leuk hear de ferhalen. Jammer fan de foto's, die sille prachtich wêze! Genietsje der fan! Groeten fan ús.

• 25 April 2018 - 18:31

Han En Ina:

Die doedelzakken die willen wij ook wel horen!
    De foto’s hopen we later te zien.

• 25 April 2018 - 23:07

Toos:

Leuk jullie te volgen!! Genieten!!

• 30 April 2018 - 19:17

Gerrit:

Leuk verhaal, inderdaad als het voor niks is: altijd doen.